۱– در تلفن من صدای شماره گیری وجود ندارد
نکته اصلی که می خواهید در صورت عدم گرفتن صدای شماره گیری بررسی کنید این است که مطمئن شوید خط خودتان کار می کند. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که یک تلفن سیم دار را به سوکت خط اصلی خانه خود وصل کنید. اگر هنوز صدای زنگ ندارید مشکل در اتصال ثابت است. اگر صدای شماره گیری دریافت می کنید مشکلات مربوط به تلفن سیم دار شما خواهد بود. اگر بیش از یک دستگاه در خانه دارید با اتصال جداگانه به راحتی می توانید دریابید که کدام یک از آنها مشکل ایجاد کرده است.
۲– به سختی می توانم صدای شخصی را در آن سر خط بشنوم
اگر نمی توانید صدای شخص مقابل را در خط تلفن بشنوید به طور معمول این نشانه ای است که نشان می دهد تلفن بی سیم شما به اندازه کافی شارژ باتری ندارد. بدیهی است که شما می خواهید بررسی کنید که تلفن بی سیم شما نیز از میزان صدا به اندازه کافی بالا برخوردار است. یک راه حل که ایده خوبی است این است که یک تلفن سیم دار را به پریز برق وصل کنید و سعی کنید یک تماس بگیرید تا ببینید آیا از نظر خط مشکلی وجود دارد یا خیر.
۳– یکی از گوشی های من قفل شده است
اگر در خانه تلفن بی سیم دارید که قفل شده است و به شما اجازه ورود هیچ اطلاعاتی را نمی دهد. بهترین کار این است که باتری ها را از تلفن خارج کنید. اگر چند دقیقه آن را بگذارید و تلفن را دوباره روشن کنید باید مشکلات تلفن قفل شده را برطرف کند.
۴– من در تماسهایم تداخل دارم
اولین چیزی که باید بررسی کنید آیا در مکالمه شما به نوعی تداخل ایجاد می شود این است که هیچ دستگاهی در نزدیکی آن ندارید که این امر را ایجاد کند. اگر در نزدیکی چاپگر هستید یا تلفن شما در فاصله چند متری روتر wifi شما قرار دارد. ممکن است این مسئله مشکلی ایجاد کند. اگر این کمکی به حل مشکل تلفن رومیزی بیسیم شما نکرد احتمالاً مشکل از تجهیزات شماست.